Korisničko ime:
Lozinka:

Registracija
Zaboravljeno:
Provera da li je članstvo aktivno: Upit traje do 10 sec

Cities as sources of information

Rukovodilac projekta: Aleksandra Borović  

Trajanje projekta: septembar 2023 - februar 2025 (18 meseci)

Projekat finansiran sredstvima Erasmus+ programa Evropske Unije, preko Nacionalne agencije Nemačke

Projektni konzorcijum čine:

Škola Berufliches Schulzentrum Amberg, Nemačka - koordinator
Škola Szkola Podstawowa nr 157 im. Adama Mickiewicza, Varšava, Poljska - partner
NGO Yenilikçi Eğitim ve Öğrenme Derneği, Tarsus, Turska - partner
NGO Mensa Srbije - partner

O projektu:

Ideja projekta je da se podstakne interesovanje i učešće darovitih učenika u STEAM nastavi kroz teme vezane za gradove. Rastući je procenat svetskog stanovništva koje danas živi u gradovima, pa je nepohodno mlade, darovite učenike inicirati da osmišljavaju originalna rešenja za gradske probleme. Na taj način ukazaće im se na značaj poznavanja STEAM disciplina, kao osnova za analizu problema i uočavanje mogućnosti za nalaženje rešenja. Kao izvor velike inspiracije za umetnike i preduzetnike, gradovi mogu biti i prigodna tema za podsticanje preduzetničkih inovativnih razmišljanja kod darovitih učenika.

Projektne aktivnosti predviđaju upoznavanje darovitih učenika sa problematikom gradova u četiri zemlje učesnice u projektu, kroz radionice sa profesionalcima – turističkim radnicima, seizmolozima, ekolozima idr. Nakon upoznavanja sa problemima gradova učenici se usmeravaju na grupni rad na nalaženju kreativnih rešenja za ove probleme, uz mentorstvo nastavnika STEAM disciplina. Učenici će imati zadatak da istraže uzroke problema, kao i različite tehnike kojima se slični problem rešavaju širom sveta, te da predlože inovativna rešenja koja će biti primenjena u njihovim gradovima. Rešenja će predstaviti kroz modele izrađene uz pomoć lego edukativnih setova i braniće ih pred međunarodnim projektnim timom, kako bi razvijali svoje komunikacione i prezentacione veština. Osmišljavaće i onlajn kampanje kojima će predložena rešenja promovisati široj javnosti.

Planirani rezultati projekta:

Vodič za nastavnike za korišćenje pristupa nastavi usmerenog na učenika
-        Obrazovni scenariji za izučavanje STEAM oblasti
-        Kreativna rešenja za gradske probleme
-        Set dizajna za inovativne suvenire gradova učesnika
-        Video materijali za nastavnike kao uputstvo za rad sa darovitim učenicima

Projektne aktivnosti

Septembar 2023

Projekat je predstavljen na 6. međunarodnoj naučno-stručnoj konferenciji "Metode i programi rada sa darovitima", održanoj u Novom Sadu 29.09. - 01.10.2023. U diskusiji nakon izlaganja prisutni učesnici su izrazili zadovoljstvo što se ovakvi projekti pokreću kako bi se unapredile veštine darovitih učenika, takvi učenici podstakli da svoja znanja usmere na rešavanje realnih problema njihovih lokalnih zajednica i time doprineli njihovom pozicioniranju kao lidera u društvu.

Novembar 2023

Održan je 14. novembra onlajn sastanak projektnog konzorcijuma kojim je projekat zvanično započeo. Projektni partneri su se dogovorili oko prvih koraka u realizaciji projekta. Podelili su uloge, odredili rokove za pojedine aktivnosti i dodelili zadatke.

Kao partner koji ima veliko iskustvo u radu sa darovitima, Mensa Srbije će biti lider u pripremi priručnika za nastavnike, koji će dati smernice za prepoznavanje darovitih učenika, a ujedno i predložiti načine rada sa njima. Svi partneri zajedno će raditi na sadržaju ovog priručnika i pripremi zanimljivih aktivnosti za darovite učenike.

Februar 2024

Eksperti Mense Srbije održali su online radionicu o karakteristikama i prepoznavanju darovitih učenika. Radionicu je propratilo 70ak prosvetnih radnika i zainteresovanih pojedinaca iz zemalja učesnica.

Mart 2024

Naš projekat je dobio websajt na kome se mogu pratiti aktivnosti koje partneri u školama u Poljskoj i Nemačkoj sprovode sa svojim učenicima.

April 2024

Održan je prvi sastanak projektnog konzorcijuma u Tarsusu, Turska. Domaćini su nam pripremili bogat program koji je osim radionica, poseta školama i sastanaka obuhvatio i upoznavanje sa prirodnim i kulturnim bogatstvom Turske.

Jun 2024

Partneri su se okupili na prvom treningu koji je bio posvećen STEAM oblastima i prirodnim katastrofama. Domaćin ovog treninga je bila škola iz Amberga, Nemačka. Eksperti Mense Srbije održali su radionice o primeni steam-a u nastavi i o umetnosti dizajniranja logotipa.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Septembar 2024

Drugi projektni trening održan je u Varšavi, Poljska. I dalje proučavajući zanimljive načine za podučavanje STEAM disciplina, učestvovali smo zajedno sa učenicima u kulinarskim radionicama, igrali se sa edukativnim robotićima, pravili lampice od priručnog materijala, svetleće čestitke, kao i sapunčiće koje će učenici koristiti za svoju onlajn prodavnicu. Eksperti Mense Srbije su sa učenicima podelili svoja znanja iz oblasti preduzetništva i liderstva. Posebno  interesantno izlaganje je imao mladi preduzetnik Oliwier Uchmanski, do nedavno učenik škole-domaćina, koji je novim naraštajima preneo iskustva u započinjanju sopstvenog biznisa. Lepote Vašrave smo upoznavali kroz šetnju sa učenicima i igru potrage za muralima.

 

Novembar 2024

Poslednji sastanak konzorcijuma održan je u Novom Sadu sredinom novembra. Radni deo sastanka je bio posvećen sumiranju realizovanih aktivnosti, planiranju preostalih aktivnosti i diseminacije projekta. Popodneva su bila rezervisana za upoznavanje sa istorijom, kulturom i gastronomijom Novog Sada i Vojvodine.

Copyright © 1998-2024. Mensa Srbije
info@mensa.rs      design by Suzana Tomić